Ichimoku Kinko Hyo

A blog devizakereskedelemmel foglalkozik, másnéven Forex-szel. Egy japán stratégia/rendszer segítségével: ő lenne az Ichimoku. A bejegyzések a rendszer ismertetéséről, tippekről, tapasztalatokról, hírekről, meglátásaimról és néha rólam fognak szólni.

Friss topikok

  • mr.smith.98765: check this commodity robot, it seems to make awe... (2014.05.10. 22:43) Mea culpa
  • mr.smith.98765: gregforex.com (2014.02.13. 09:39) Megoldás
  • adam21: Szia! A karaktermuhely@gmail.com címen vagyok e... (2010.02.21. 10:55) Az Ichimoku
  • Legionnaire: @Independence: Most olvastam. A hülye rss olvasó... (2010.01.14. 21:35) Tapasztalatok az első hét alapján
  • future61: üdv mindenkinek (2009.12.15. 13:29) Istenem!

Archívum

HTML

Bevezetés, előzmények

2009.12.08. 22:01 | bétehumaine | Szólj hozzá!

Először is magamról, és Forex-szel való megismerkedésemről ejtenék pár szót.

2009. tavaszán hallottam először a FX-ről. Édesapám, aki vérbeli kereskedő, olyan tipikusmagyar a jó értelemben, a jéghátán is, a hűtőt eszkimóknak eladva él meg, stb. Nos én abban az időben nagy adag önbizalomhiánnyal, és teljesítménykésszerrel viseltettem édesapám irányába, ami egy férfiember életében, véleményem szerint, természetes állomás. Tudni kell, hogy végtelenül liberális neveltetésben részesültem, azt tehettem, amit akartam, egyetlen kikötésel: ne öljem meg magam. Mivel efféle céljaim nem is voltak, nem volt probléma. Azonban ezzel a fene nagy liberális neveltetéssel egy gond van: az elvárások, a minták előtted vannak, tudatalatt hatnak, és ha nem találod ki magadnak a dolgokat, nem fogják megmondani neked. Hogy ez jó-e vagy nem, nem ide tartozik. Jelentkeztem történelem szakra, mert úgy gondoltam bölcsész vagyok. Majd itt nem találva önmagam, jelentkeztem jogra is, mert úgy gondoltam már komolyabb vagyok. Nos a bölcsészhez túl racionális, a joghoz túl bölcsész voltam. Így vitt el édesapám egy Magyarországon akkor gyökereit eresztő új MLMbe. Természetesen, mint minden MLM, ez is tagadni akarta MLM voltát, de a javadalmazási rendszer relációit lerajzolva, valahogy mindig piramist kap az ember:D

 

Ekkor ismertem meg a Forexet. Döntöttünk: én elmélyedek benne, közben minimáltoborzok, ami így is ellentétes volt jellememmel, apa meg fulltoboroz, és ha van valaki, annak én mondom el a Forex részét. Természetesen szinte semmit nem tudtam a kereskedésről akkor. Nyitottam egy demo számlát az FXCMnél, és elnyomogattam a gombokat. Valahogy sikerült is plusszban lennem, máig nem értem. A "stratégiám" ez volt: ha lemegy az ár, long, ha fel, short. Nos, végülis ez egy primitív rebound stratégia:D, mindenféle támasz/ellenállás, trend(?) ismerete nélkül. Nem tudtam mi az a trend. Aztán a real account megnyitásakor jöttek a meglepetések, miért nem akar fel meg lemenni annyit az ár ami nekem jó? Ja, hogy trend van...? Erről később..

 

Nos az MLM megbukott a későbbiekben, maradt a real számla.

 

10.000 USD-vel nyitottam az accountot, szülők felerészt, felerészt lejárt életbiztosításom (ergó szülők 2) raktuk be. Mint mondtam, összevissza nyomkodtam mindent, és láss csodát: bejött. Bármit csináltam, profitot termeltem. Elsősorban EUR/USDvel játszottam, mert hallottam, hogy az a legvolatilisebb pár, demoban megszoktam, élőben is ez ment. Pár siker után, amiket 10k-50k lottal (10.000-50.000) csináltam 100k lotra (100.000)váltottam. A profit, mint a rakéta. 1 hét leforgása alatt megdupláztam a kezdőtőkémet, kerestem 10.000dollárt. Nem hittem el, senki nem hitte el. Hazautaltam egy részét, éjt nappallá téve vártam az smst. A pénz megjött. A szülői házból kiköltöztem, mindent én fizettem. Egy álom vált valóra, 22 évesen mindentől és mindenkitől független lettem. Csak a piactól nem, hehe. Elbíztam magamat.

Nos, a 100k lotolás veszélye, hogy minden pip 10 dollárt ért. 10 pip az már 100dolcsi, viszont minusz 100 pip az minusz ezer dollár. Nem nehéz kitalálni mi történt innenstől. Nagyon hamar -8000 dollárban találtam magam, és lezártam a rossz poziciókat. Gondoltam, majd visszaszerzem. Azonban nulla önkontroll, nulla piacismeret, tapasztalat híján minden pénzemet a piacnak adtam. Ez a beismerés, amit most mondok, mindenki előtt titok volt. Megváltozásom fontos állomásának tartom, hogy végre kiírjam magamból. Barátaim, szüleim, senki nem tudja ezt.

Kérdezhetetitek, hogy ha most itt irosgatok, akkor mi lett a pénzzel?

Nos szerencsére az életbiztosításom második része is lejárt, és betettem real számlára. Eldöntöttem: nem fogom beismerni, hogy vesztettem. Nem fogok visszamenni a szülőkhöz, és beismerni, hogy csalódást okoztam. Természetesen nem vették volna jó néven, de édesapám a kezdetektől fogva mondja: benne van a pakliban, hogy bedől a vár. Csak szar beismerni, mondjuk ki. Elkezdtem tanulni. Új rendszereket alkalmaztam, több kevesebb sikerrel. Lépésről lépésre építettem magamat, fejlesztettem. Még közel sem vagyok a végén, de visszatekintve az első accountom levegővé tételére, bizakodó vagyok.

Igaz, amit írnak. A Forexen való kereskedés először is harc magad ellen. Egy olyan útra (kalandra?) visz téged, ahol megismerheted önmagadat. Ez nem valami ezoterikus blabla.

Megtudod milyen a stressztűrő képességed. Tudsz-e több dologra figyelni egyszerre? Mennyire vagy vizuális tipus? Képes vagy-e úgy elaludni, hogy a nyitott pozícióiddal bármi történhet este? Képes vagy-e kivárni, amíg egy veszteséges pozíciód profitba fordul? Lezárod az első kis profitra? Lezárod kis veszteséggel? Nem zárod le, mert hiszed, hogy a piac visszafordul? Hogy tudod beosztani az idődet? Fel tudsz-e kelni hajnali 3kor, csak azért, hogy a japán jegybank kamatdöntéséről szóló hír utáni piaci állapotot fel tudd mérni? Ha profitábilis vagy, a visszautalt pénzt mennyi idő alatt éled fel? Elköltöd hülyeségekre? Hosszabbtávon gondolkozol? Mennyi a veszteségtűrőképességed? Kisebb dolgok megzavarnak a koncentrálásban? Ha ne adj Isten megbetegszik, vagy meghal valaki aki közel áll hozzád (tapasztalat) mennyire van kihatással rád? Tudsz-e így kereskedni (ne tedd)?

 

Megannyi kérdés, amire a választ csak akkor kapod meg, ha kitartó és elszánt vagy.

Veszteni fogsz, mindenképp, és veszteni kell, még az elején. A kérdés az, hogy mennyi pénz elvesztése az, amíg nem hagysz fel az egésszel, vagy döntessz úgy: sehol sem vagy.

Semmi vagy. A Forexen egy átlagos kereskedő, mint én, vagy akár Te, kedves olvasó, apró pontok vagyunk. Amikor bankok zúdítanak gigászi mennyiségű tőkét egy adott párra pár pillanat alatt (stop-hunting, NFP valaki?) megtudod ki alakítja az árakat. A fontos az, hogy megtanuld: nem gyorsabbnak, erősebbnek kell lenned náluk. Okosabbnak és kitartóbbnak.

 

Jó kereskedést mindenkinek!

 

u.i. A következő postban az ichimoku rendszerét mutatom be. A blogot addig próbálom hegeszteni, mert egyelőre elég csúnyácska szegény.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ichimoku.blog.hu/api/trackback/id/tr881584647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása