Ichimoku Kinko Hyo

A blog devizakereskedelemmel foglalkozik, másnéven Forex-szel. Egy japán stratégia/rendszer segítségével: ő lenne az Ichimoku. A bejegyzések a rendszer ismertetéséről, tippekről, tapasztalatokról, hírekről, meglátásaimról és néha rólam fognak szólni.

Friss topikok

  • mr.smith.98765: check this commodity robot, it seems to make awe... (2014.05.10. 22:43) Mea culpa
  • mr.smith.98765: gregforex.com (2014.02.13. 09:39) Megoldás
  • adam21: Szia! A karaktermuhely@gmail.com címen vagyok e... (2010.02.21. 10:55) Az Ichimoku
  • Legionnaire: @Independence: Most olvastam. A hülye rss olvasó... (2010.01.14. 21:35) Tapasztalatok az első hét alapján
  • future61: üdv mindenkinek (2009.12.15. 13:29) Istenem!

Archívum

HTML

Tapasztalatok az első hét alapján

2009.12.13. 10:54 | bétehumaine | 3 komment

Először is elnézést kérek a heti összegzés csúszásáért, szociális kötelezettségemmel (család) kívánom magamat exkuzálni:)

A hét ichimoku szempontból pozitív mérleggel zárt. 400pipet sikerült összeszednem a hét során. Mivel még teszt fázisban vagyok, ezért csak 10lotos pozíciókat nyitottam, egyrészt a StoppLoss-ok kitapasztalása végett, másrészt a kockázatkezelés szempontját szemeim előtt tartva.

Heti profitot nem számoltam, lévén volt bent két, ichimokut megelőző úgymond toxikus pozícióm is. Ezek közül az egyik egy jelentős, igen elcseszett EUR/USD short volt, amit még régebben nyitottam 1,467től. A másik egy USD/JPY short volt 88.022től. Sikerült mindkét pozíciómat lezárni, így péntekre előállt az a régóta nem tapasztalt állapot, hogy nem volt nyitott pozícióm, mely felett érzett örömömet egyik trader társunk alá tudja támasztani személyes tapasztalatai alapján is:)

Visszatérve az ichis pozikra. A sikeresen zárt poziknál fontosabbnak tartom a pipek számát, mint a profitot. Hisz ha folyamatosan szállítani tudjuk a pipeket, és nő az önbizalmunk, a stratégiánk sikerességének %a alátámasztja elemzéseink helyénvalóságát, a pozik méretét tudjuk növelni. Ha kezdettől fogva nagyobb pozíciókkal tesztelünk könnyen fals információkhoz juthatunk, véleményem szerint. Egy stratégia, amely elsősorban közép, közép-hosszú, hosszútávra lett tervezve a pipek száma alapján válik lemérhetővé.

Tapasztalatok: Nagyobb idősík alapján indított pozíciónk, mielőtt profitba fordul, igen lazán elérheti a -50, -100 pipet. Az első poziciómnál ki is stoppolódtam ahogy kell, majd tovább követve az árfolyamot láttam, hogy 1óra múlva már profitban lettem volna. Én alapvetően day-trader mentalitást vallottam eddig magamnak, a napi X profit után le kell állni, majd holnap visszajövünk. Itt kerültem ellentmondásba magammal, a magasabb idősíkokról indított ichi-s pozijaimmal. Az ichimoku a trendtradelést támogatja a legjobban, de mint tudjuk, egy trend kialakulásának, kibontakozásának idő kell.

 Összegezve: folytatom a tesztelést, de a szerelem elkezdődött.

 

Ezt a bejegyzést majd kibővítem, de jelenleg a rendszerleírás 2.része minden kedvemet elvette-

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ichimoku.blog.hu/api/trackback/id/tr461593784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Legionnaire 2010.01.05. 14:06:20

Ha nem baj ide írom egy észrevételem és mi történt tegnap Ichivel kapcsolatban.

Az Oanda-n kereskedem, de MT-n elemzek. Az Ichi sokszor teljesen más képet ad Oandán mint MT-n, erre figyelni kell! Pedig mindkettő egyformán van beállítva. Nem tudom ez miért lehet.

Tegnap volt 100 pip nyereségem AUD/USD longal. Veregettem is a vállamat rendesen. És istenítettem Ichit ahogy kell.
A EUR/JPY longom viszont reggelre kistoppolódott, pedig valamivel több mint 100 pipet adtam stopnak. Ezért szomorú vagyok. Lefekvés előtt még 0-ra ki tudtam volna zárni a pozit, de az ichi összes paramétere longot jelzett 1H és 4H-n is. Szóval úgy voltam vele, hogy francokat zárom be, nem kell kapkodni, reggelre meglesz a másik 100 pip nyerő is. Sajnos nem így lett. Következtetés: Azért nem minden úgy működik mint ahogy a nagy könyvben meg van írva, de eddig az Ichi segítségével mégis sikeresebb és magabiztosabb vagyok mint valaha.

Independence 2010.01.06. 14:49:51

Üdv!

Az eurjpy-t én is bekajáltam! Tesztelem demo számlán , hogy csak "vakon" ez alapján kötögetek, de az ichihez se árt nézni pa-t meg fibot. Kiváncsi vagyok igy mit mutat!:) Meg a horizontális szintek főleg.. furcsa ez a kumo is még. Most egyébként visszpattant róla ami valószínűleg erös szint, az előző H4bearish kumonk is ezen a szinten lapos. 200sma,D1 20ema és m2-es pivot is egybeesett vele.D1-es december 11. pinbarunkat is onnan tolták vissza.Szal sztem van ott valami.
A H4 kalapács gyertyánál agresszívan, vagy utána az engulfing szerű-nél meg lehetett lépni. 80pipet minimum ment már, baj már nem lehet belőle. Utólag a legkönnyebb észrevenni!:)
Nekem is ez a nagy dilemma , hogy mikor húzzam B.e.-be a stopot.Később scale out, vagy csúszóstop?
Ki kell ezt is tapasztalni..Jó lesz ez a ichi türelmet gyakorolni.
Hát ja , úgy néz ki oandán a kumoból sokszor lespórolnak 1h-n, 4h chartot meg nem is találtam.A K/T kereszteződések meggyeznek nálam. Nálad?

Legionnaire 2010.01.14. 21:35:16

@Independence:
Most olvastam. A hülye rss olvasó nem jelezte az új hozzászólást. Holnap megnézem a K/T keresztek megegyeznek-e legalább.
süti beállítások módosítása